Panel: Missionsdriven innovation visar vägen framåt när Norrbotten ska växa

I projektet North Sweden Green Deal Attraktion samlas alla Norrbottens 14 kommuner i en social innovationprocess av gigantiska mått. Med hjälp av en rad olika innovationsmetoder utvecklas nya tänkbara lösningar, prototyper, som användartestas och resulterar i nya insikter som tydliggör vägvalen framåt i den gröna omställningen. Tack vare att allt sker i öppna processer och att resultaten delas mellan kommuner, så växlas värdet upp flera gånger om.

Swedish Lapland Visitors Board har fått uppdraget och förtroendet att leda NSGD Attraktion tack vare ett långsiktigt, framgångsrikt arbete med platsvarumärket för resmålet Swedish Lapland på den internationella marknaden. Nu tillgängliggörs organisationens kompetens, målgruppsdata och goda resultat för Norrbottens kommuner i processen när regionen ska växa med många tusentals invånare.

I panelen: 

Ella Jonsson – Innovation Manager på Swedish Lapland Visitors Board

Niklas Winblad von Walter – Näringslivschef, Piteå kommun

Fredrik Broman – Entreprenör

Therese Wintervy – Hej Hemby

Anna Österlund – Partner och projektledare, Placebrander

Moderator: Malin Winberg

Köp din biljett till NMWs VIP-event 10/11!

Programpunkten presenteras av projektet North Sweden Green Deal som delfinansieras av Europeiska regionala utvecklingsfonden.

Andra nyheter

14 oktober, 2024

Vem blir årets kreativa hjälte?

För nionde året i rad delas Creative Hero Award ut under NMW den 18 oktober.

20 oktober, 2023

Vi prisar branschen!

Även i år delar prisar vi kulturella och kreativa branscher! Priserna som delas ut är: Creative Hero Award – i samarbete med Handelsbanken NMWs Hederspris …

19 oktober, 2023

Årets tidning 2023!

Nu är den här – årets programtidning inför NMW 2023. Trycks och distribueras av vår samarbetspartner NTM Media. Här kan du läsa tidningen digital och …