Inlägg - Sida 8 av 9 - NMW
22 november, 2016
”Vitalt om viralt!”
Var du där när professor Hallberg tystade hela Guldägget med sin slakt på ”virala kampanjer”? Nu kommer Fredrik Hallberg till NMW2017 med nya insikter, missa …
7 april, 2016
NMW TV: Intervjuer 2016
Se intervjuer med; Martin Schibbye, Ron Lynch, Anna Degerman, Kim Taylor, Jessica Bjurström och årets Creative Hero Johan Airijoki.
7 april, 2016 • NMW TV
NMW TV: Föreläsningar 2016
Se föreläsningar och paneldebatter från Norrbotten Media Week 2016.
15 februari, 2016
Medievärlden: Direktsänd mediedebatt i Luleå
Norrbotten Media Week avslutades i helgen med bland annat en direktsänd utfrågning av länstidningarnas chefredaktörer.
11 februari, 2016
NMW TV: Ron Lynch ”You is the message”
Ronny specializes in launching innovative products utilizing Demographic Media Messaging with campaigns built for TV & online.
11 februari, 2016
Dataspelet First Person Lover ökade försäljningen av Björn Borgs kläder
Uppdraget var att lansera Björn Borgs vår- och sommarkollektion. En kollektion som var inspirerad av fiktiva världar och där målgruppen var män i 18-24 år. …
11 februari, 2016
Krisen för journalistiken är en kris för gamla affärsmodeller
Behovet av kvalificeras utrikesjournalistik har aldrig varit större än i dag. Kriser och katastrofer behöver bevakas och granskas.
11 februari, 2016
Gälka Warroris vinnare av Creative Hero Award
– Det är roligt att ett gäng 14-åringar på Dundret kan vinna ett pris i kreativitet några år senare, säger en glad Johan Airijoki från Gälka Warriors.
10 februari, 2016
Trump blir inte president!
När Donald Trump vann valet av Republikansk kandidat i New Hampshire följdes det av att dygnets största googlefråga var ”varför är amerikaner så dumma?” Kim …
10 februari, 2016
Misslyckas, fort, lär dig, misslyckas uppåt!
Ron Lynch, Big Baby Agency, Austin, Texas, har sitt råd till alla marknadskommunikatörer klart för sig: – Misslyckas, fort, lär dig, misslyckas uppåt! Och …
10 februari, 2016
Vi är en oändlig resurs
Jessica Bjurström vd för Sveriges Kommunikationsbyråer, KOMM, inledde med en bekännelse på Norrbotten Media Week. – Jag är en stor fan av Norrbotten. Min man …